betaling greenwoodtravel

Post hier al je vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
annemieke
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: zondag 20 maart 2005, 16:30

betaling greenwoodtravel

#1 Bericht door annemieke » dinsdag 30 januari 2007, 23:29

Hallo,

Even een vraag aan die gen die ervaring hebben met het boeken bij Greenwoodtravel. Nadat ik een offerte heb opgevraagd en de prijzen even berekend heb ben ik er achter gekomen dat zij wel een hele ongunstige wisselkoers hanteren. Als ik zelf het totaal bedrag in bath omreken met de gwk koersconverter krijg ik een verschil van ruim 400 euro wat ik erg veel vindt. Kan me voorstellen dat er een verschil in koers kan zijn maar dit is veel. Nu vraag ik me af als ik het bedrag naar hun rekening in Thailand overmaak en ik neem de bankkosten voor lief is dit dan goedkoper of ben ik uiteindelijk net zo duur uit.

Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
pietk
Expat
Expat
Berichten: 445
Lid geworden op: woensdag 24 augustus 2005, 14:48
Locatie: Chiangmai

#2 Bericht door pietk » woensdag 31 januari 2007, 00:46

Geen idee wat voor koers zij aanhouden. Gisteravond, 30-01, gaven ze op de televisie hier een koers aan van 46.12 ten opzichte van de THB. Bijgaand een link met actuele wisselkoersen. http://www.bbl.co.th/Bangkok+Bank/Perso ... efault.htm

Zelf maak ik gewoon euro's over van mijn postbankrekenig naar mijn bankrekening in Thailand. Wordt hier in Thailand gewoon omgezet maar THB. op mijn rekening hier.
Let er wel op dat je euro's over maakt en geen THB. Uit ervaring weet ik dat er bij de bankkantoren wel eens personeel omloopt die er aan vasthouden om THB over te maken. Je bent dan stukken duurder uit omdat ze eerst THB voor je gaan kopen.
Kosten kunnen varieren per bank en rekening, zelf betaal ik € 7,50 per transactie. Even na vragen bij je bank.

Je zou ook eens kunnen gaan informeren bij Greenwood welke koers zij aanhouden, dat moeten ze je zeker kunnnen laten weten.

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 364
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 21:09
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

#3 Bericht door PaulV » woensdag 31 januari 2007, 00:48

Ik ben het met je eens dat de wisselkoers bij Greenwood niet erg gunstig is.
400 euro is behoorlijk veel. Dan heb je een behoorlijke reis geboekt.
Ik heb de afgelopen week (25/1) eveneens geboekt voor april.
De vliegreis reken ik gewoon af in euro's op de postbankrekening die Greenwood aanhoud in NL. De overige kosten (hotel, transport etc.) reken ik af op basis van een wisselkoers van 44 bath. De middenkoers bij ABN Amro is op dit moment 44.8750, dus ik vindt de wisselkoers (2% lager) die zij mij op dit moment rekenen niet bijzonder laag.

groet,
Paul

annemieke
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: zondag 20 maart 2005, 16:30

#4 Bericht door annemieke » woensdag 31 januari 2007, 11:38

Bedankt voor jullie reactie, Greenwood hanteert volgens de offerte die ik heb gekregen een koers van 44, dan doen idd veel banken, ik zag alleen dat het GWK een andere koers hanteert.

Ja de reis wordt idd niet goedkoop, maar we hebben wel wat wensen en boevendien gaan we in het hoogseizoen wat het er ook niet voordeliger op wordt. Ik zit me alleen af te vragen of Greenwood dan wel zo goedkoop is want als ik dus rekening moet houden met het omrekenen dat ben ik waarschijnlijk aan het eind van de rit net zo duur uit als bv bij 333travel. Daar heb tenslotte mijn tickets geboekt, bij Greenwood wil ik alleen de invulling regelen. Oh ja en nog een vraag, ze adverteren wel met lowcost maatschappijen maar asl je vervolgens vraagt die te boeken komen ze toch met Thai air kunnen zij dat niet boeken, moet ik dat soms zelf doen.

Gebruikersavatar
pietk
Expat
Expat
Berichten: 445
Lid geworden op: woensdag 24 augustus 2005, 14:48
Locatie: Chiangmai

#5 Bericht door pietk » woensdag 31 januari 2007, 14:02

annemieke schreef: Oh ja en nog een vraag, ze adverteren wel met lowcost maatschappijen maar asl je vervolgens vraagt die te boeken komen ze toch met Thai air kunnen zij dat niet boeken, moet ik dat soms zelf doen.
Zullen ze wel kunnen boeken, maar misschien heeft Thai een snellere of rechtstreekse verbinding.
Je kan hier zelf erg gemakkelijk low cost airliners boeken, zat kantoortjes die dat voor je willen doen.

Enkele low cost airliners zijn.

http://www.fly12go.com
http://www.nokair.co.th

Kun je zelf even hun vluchtschema bekijken en evt. online boeken.

Petra2

#6 Bericht door Petra2 » woensdag 31 januari 2007, 14:04

Je kunt die vliegtickets inderdaad net zo goed zelf boeken via internet. (bijv airasia.com). Gaat heel eenvoudig en bespaart je vast wel weer wat geld. Bovendien kun je dan zelf ook zien op welke tijd je wilt vliegen, als er keuze is.

Thaifreak
kenner
kenner
Berichten: 117
Lid geworden op: dinsdag 07 maart 2006, 12:52
Locatie: Beerse - België
Contacteer:

#7 Bericht door Thaifreak » woensdag 31 januari 2007, 21:30

annemieke schreef:Bedankt voor jullie reactie, Greenwood hanteert volgens de offerte die ik heb gekregen een koers van 44, dan doen idd veel banken, ik zag alleen dat het GWK een andere koers hanteert.

Ja de reis wordt idd niet goedkoop, maar we hebben wel wat wensen en boevendien gaan we in het hoogseizoen wat het er ook niet voordeliger op wordt. Ik zit me alleen af te vragen of Greenwood dan wel zo goedkoop is want als ik dus rekening moet houden met het omrekenen dat ben ik waarschijnlijk aan het eind van de rit net zo duur uit als bv bij 333travel. Daar heb tenslotte mijn tickets geboekt, bij Greenwood wil ik alleen de invulling regelen. Oh ja en nog een vraag, ze adverteren wel met lowcost maatschappijen maar asl je vervolgens vraagt die te boeken komen ze toch met Thai air kunnen zij dat niet boeken, moet ik dat soms zelf doen.
Reeds meerdere malen met Greenwood een rondreis geboekt voor verscheidene personen en vorige jaren steeds alles (buiten de vluchten) ter plaatse in Bangkok kunnen betalen in Thaise Baht en inderdaad dit scheelt een aardig bedrag. In 2006 wilden ze dit ineens niet meer aanvaarden en moest er vooraf betaald worden, dan toch mijn reis maar elders geboekt. Als je die 400 euro verrekend dan komt het inderdaad niet meer zo goedkoop uit. Momenteel wordt er bij Greenwood aardig wat geld verdiend met deze truk.

DNTN
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 53
Lid geworden op: donderdag 09 februari 2006, 15:54

#8 Bericht door DNTN » donderdag 22 februari 2007, 15:33

.
Laatst gewijzigd door DNTN op maandag 18 mei 2020, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.

hema
Gedeactiveerd
Berichten: 137
Lid geworden op: zondag 03 september 2006, 12:18

#9 Bericht door hema » donderdag 22 februari 2007, 17:44

Ook wij hebben nu voor de 4e keer geboekt bj Greenwood, waar vind je een reisbureau waar je pas hoeft te betalen als je in Bangkok aankomt, je kan dus je geld weer langer op je eigen bankrekening laten staan, bij ieder Nl. reisbureau betaal je toch echt 6 weken van te voren het totaalbedrag. Wij maken het echter 2 weken van te voren over op hun NL postbankrekening
Wij hebben in oktober geboekt en toen is de rekening opgemaakt met een koers van 45 bath.
Vorig jaar hebben wij 2 weken van te voren nog iets veranderd waardoor de rekening anders werd en kregen wij de nieuwe rekening met een koersverschil van 2 bath in ons voordeel, dus Greenwood is echt niet op je laatste cent uit,

Willeke
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 41
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 13:09

#10 Bericht door Willeke » donderdag 14 juni 2007, 01:06

Ik ben in 2005 naar Thailand geweest. Het was een last minute decision, waarbij 333travel nog plaats (complete rondreis) kon leveren.
Overigens betrekt 333travel zijn excursies via Greenwood en als je dat zelf regelt ben je een stuk goedkoper uit.
Via Greenwood heb ik in Nederland nog een extra excursie geregeld en kon de kosten in Thailand op hun kantoor betalen.

Kort samengevat: zelf regelen bespaart aanzienlijk in de kosten.

Overigens alle lof voor Greenwood. Alles was perfect geregeld!

Ik kan dus weinig zeggen over 333travel.... het enige wat me opviel (overigens het enige dat 333travel hoefde te regelen.... de rest was in handen van Greenwood) was dat bij aankomst (en vertrek) in Phuket het vervoer naar mijn hotel (en naar het vliegveld) niet geregeld was en ik dat zelf heb moeten oplossen/betalen(no problem... maar toch enige irritatie van mijn kant)

Ik heb hier in het verleden eerder een berichtje over geschreven, maar dat is door de moderator verwijderd.
Ik vraag me af waarom (aandelen in 333travel misschien?)

Nogmaals: niets ten nadele van 333travel, maar een eerlijk oordeel van mijn kant.

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#11 Bericht door Okie » donderdag 14 juni 2007, 04:35

Deze transfers worden door derden uit gevoerd in opdracht van de reis organisatie waar je geboekt hebt. Als deze hun opdracht niet na komen wordt natuurlijk de reis organisatie daarop aan gekeken.

Ik zelf heb nooit van deze transfers gebruik gemaakt alleen de eerste keer dat ik naar Thailand ben geweest en die waren in de reis in begrepen. Mijn ouders daar en tegen hebben wel diverse keren van deze transfers gebruik gemaakt en ook diverse keren zonder vervoer gestaan. Zij hadden dit geboekt bij BM air, Greenwood travel en 333 Travel. Het heeft dus niets met de reis organisatie te maken maar met de uitvoerende organisatie die hun opdrachten niet na komen.

Overigens na klachten bij de desbetreffende reis organisatie is het geld van de transfers altijd terug betaald.

Ik vind zelf dat deze transfers verschrikkelijk duur betaald worden. Als je ze zelf regelt dan is het vaak zeker 50% goedkoper. In Chiang Mai wordt door de reis organisatie vaak 20 euro pp gevraagd voor transfer van trein station of vliegveld. Dit kost je 100 - 150 baht als je ter plekke een taxi neemten hier kunnen wel 3 personen in. Ach het scheelt maar ongeveer 90-250% en dat verdwijnt in de zakken van de reis organisatie waar ze bijna nix voor hoeven te doen.

Transfers zijn in mijn ogen de grootste geldklopperij die er is in de reis branche is vooral als je bedenkt dat ze vaak niet worden uitgevoerd.

Okie

Willeke
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 41
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 13:09

#12 Bericht door Willeke » donderdag 14 juni 2007, 23:14

Je hebt een punt Okie.

Overigens vond ik het niet de moeite om daarvoor een klacht in te dienen. Misschien had ik het wel moeten doen. Niet om die paar centen, maar om hun erop attent te maken dat het niet goed verloopt.
Dit soort zaken komt je naam niet echt ten goede (wellicht niet terecht)

badboy
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 22:27

Re: betaling greenwoodtravel

#13 Bericht door badboy » dinsdag 18 maart 2008, 22:32

Ik heb nu hetzelfde probleem met greenwoodtravel..
Op de nota geven ze aan: 45 baht (huidige wisselkoers), nu is het zo dat op dit moment de koers 49baht is en op moment van de nota 48 baht, ik heb daarom 48baht als huidige wisselkoers gebruikt.
Ik heb gebruik gemaakt van de koers bij de organisatie die ze zelf aangeven te hanteren(europese bank).

Nu heb ik een mail ontvangen dat ik te weinig betaald heb. Ze zeggen dat er een risico is voor hun ivm koersschommelingen..
jajaja zo ken ik er ook wel een paar..daar mag de consument niet de dupe van zijn, moeten ze maar niet prijzen in THB aangeven!!
Ze hebben nu de koers aangepas naar 46baht, is nog steeds een verschil van 2 a 3 baht. Lijkt weinig maar dit verschil kan oplopen tot makkelijk Eur 150,-.
Dit kunnen ze toch niet zomaar doen lijkt mij?

Thaifreak
kenner
kenner
Berichten: 117
Lid geworden op: dinsdag 07 maart 2006, 12:52
Locatie: Beerse - België
Contacteer:

Re: betaling greenwoodtravel

#14 Bericht door Thaifreak » woensdag 19 maart 2008, 06:43

badboy schreef:Ik heb nu hetzelfde probleem met greenwoodtravel..
Op de nota geven ze aan: 45 baht (huidige wisselkoers), nu is het zo dat op dit moment de koers 49baht is en op moment van de nota 48 baht, ik heb daarom 48baht als huidige wisselkoers gebruikt.
Ik heb gebruik gemaakt van de koers bij de organisatie die ze zelf aangeven te hanteren(europese bank).

Nu heb ik een mail ontvangen dat ik te weinig betaald heb. Ze zeggen dat er een risico is voor hun ivm koersschommelingen..
jajaja zo ken ik er ook wel een paar..daar mag de consument niet de dupe van zijn, moeten ze maar niet prijzen in THB aangeven!!
Ze hebben nu de koers aangepas naar 46baht, is nog steeds een verschil van 2 a 3 baht. Lijkt weinig maar dit verschil kan oplopen tot makkelijk Eur 150,-.
Dit kunnen ze toch niet zomaar doen lijkt mij?
Het gemakkelijkste om dit probleem op te lossen, is steeds te betalen op hun Thaise rekening en gewoon hier de bankkosten te betalen. Die bankkosten zullen waarschijnlijk niet meer dan 25 euro bedragen. Dan steek je toch al vlug 125 euro in je eigen zak.

Natuurlijk wordt dit door Greenwood gebruikt om goedkope prijzen te hanteren en nadien de prijs op deze manier op te trekken.

Kunnen ze dit zomaar doen? Zolang iedereen hier in mee gaat waarschijnlijk wel. Er wordt ook steeds op hun offertes de vermelding van gemaakt als ik mij niet vergis, maar daar ben je op dat ogenblik nog niet met bezig. Maar wees slim genoeg en betaal rechtstreeks in Thaise Baht op hun Thaise rekening. Op een volledig geregelde reis kan dit verschil inderdaad goed oplopen.
Bezoek onze website http://www.chookdee.be

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: betaling greenwoodtravel

#15 Bericht door Edje » dinsdag 25 maart 2008, 15:09

De meeste reisburo's hanteren en koers van € 1,- is 40 thb
Dit heb ik met name ondervonden bij het boeken van een binnenlandse vlucht DMK /KKC
Hier durfden ze € 80,- voor te vragen.
Dezelfde vlucht via een Thais reisburo koste ons eergister 1950 thb, grofweg gedeeld door 47 = € 41,50. Tel uit je winst.
Dit alles geld eveneens voor in NL geboekte excursies, hotels enz.
Alleen je vliegticket in NL bestellen en de rest in Th. boeken.
Groetjes; Edje

Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen met reisorganisaties”