BM Air reizen

Post hier al je vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Oliver
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: zondag 30 maart 2008, 13:39

Re: BM Air reizen

#31 Bericht door Oliver » zondag 30 maart 2008, 14:29

Pascal schreef:Vraagje voor diegene die al met BM gereisd hebben : hoelang hebben jullie moeten wachten op de reisdocumenten ? Vertrekken binnen 2 weken maar nog niets ontvangen.
Ik probeer al enkele dagen te bellen naar hun bureau maar krijg telkens "machientje" : u bent de 3de in de wachtrij - u bent de 5de in de wachtrij - u ben de 4de in de wachtrij - ... Dure telefoontjes vanuit België. Volgende week nog maar eens proberen.
vroeger boekte ik altijd via bm air, nu regel ik het zelf, je hebt het dan zelf in de hand en je hebt meteen je papieren via de mail

je zou ze eens kunnen mailen mijn ervaring is dat ze vlot antwoord geven

ook zou bm via mail alle reisbescheiden zo'n beetje aan kunnen leveren
sorry, ik heb last van xenosfobie

Pascal
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 55
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 22:18

Re: BM Air reizen

#32 Bericht door Pascal » woensdag 02 april 2008, 16:19

Alle documenten gekregen, alles in orde (hoop ik :P ).
Mag ik nog één vraagje : een electronisch ticket, hoe werkt dat op Schiphol ? Heb daar geen ervaring mee. Tot nu toe altijd al papieren tickets gekregen. Moet ik mij met dat gedrukte formulier ergens aanmelden, of moet ik dat afgeven waar we de bagage afgeven ?
En is dit dan onmiddellijk voor de heen- en terugreis, of moet ik dezelfde procedure nog eens doen in Bangkok bij het vertrek ?

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

Re: BM Air reizen

#33 Bericht door Okie » woensdag 02 april 2008, 17:15

Met je E ticket en paspoort naar de incheck balie, de heleboel afgeven en je krijgt een instap kaart voor de heen reis en een Ticket voor de retour vlucht. Deze laatste natuurlijk goed bewaren.

Prettige vakantie
Okie

Pascal
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 55
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 22:18

Re: BM Air reizen

#34 Bericht door Pascal » woensdag 02 april 2008, 17:20

OK, bedankt voor de info. Dat weten we dan ook weer.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: BM Air reizen

#35 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 02 april 2008, 17:28

Okie schreef:Met je E ticket en paspoort naar de incheck balie, de heleboel afgeven en je krijgt een instap kaart voor de heen reis en een Ticket voor de retour vlucht. Deze laatste natuurlijk goed bewaren.

Prettige vakantie
Okie
Dat klopt niet in alle gevallen.
Ik heb het met zowel EVA als LTU niet meegemaakt dat je een ticket kreeg voor de retourvlucht want je e-ticket is geldig voor zowel de heen - als terugvlucht. Dus gewoon met jouw e-ticket naar de incheckbalie en samen met jouw paspoort krijg je je instapkaart zowel heen als terug.
Goede reis.
Live your dream, don't dream your life.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: BM Air reizen

#36 Bericht door carpediem » woensdag 02 april 2008, 17:38

Nog nooit een ticket voor de terugvlucht gekregen.
En meestal is paspoort genoeg.
Wel vragen een aantal vliegmaatschappijen de creditkaart te tonen waarmee geboekt is en moet dan ook een medereiziger zijn.
pluk de dag (carpediem)

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

Re: BM Air reizen

#37 Bericht door Okie » woensdag 02 april 2008, 20:47

met dat ticket voor de retour vlucht bedoel ik eigenlijk een bewijs dat je daar recht op hebt, bij EVA was het de laatste keer een soort van instap kaart. Deze werd in Bangkok bij het inchecken weer vervangen door een originele instapkaart. Enfin in weze heb je genoeg aan de print waar je reis gegevens op staan met de boekings nummers en je paspoort en eventueel creditkaart, als het ticket met een creditkaart is betaald.

Okie

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: BM Air reizen

#38 Bericht door jumbo » donderdag 03 april 2008, 02:07

carpediem schreef:Nog nooit een ticket voor de terugvlucht gekregen.
En meestal is paspoort genoeg.
Wel vragen een aantal vliegmaatschappijen de creditkaart te tonen waarmee geboekt is en moet dan ook een medereiziger zijn.
creditcard tonen? Nog nooit hoeven te doen, die naamscheck doet met alleen bij de betaling om geen frauduleuze betalingen hoeven te accepteren die weer teruggeboekt kunnen worden of waar claims door kunnen ontstaan....bij de incheckbakie weten ze daar echt niks van..en zien ze dat soort gegevens volgens mij echt niet.

Je paspoort is tegenwoordig voldoende om in te checken. Met overboeking, wat laatst een vriend van mij overkwam, is het wel handig je print bij je te hebben om aan te tonen dat je een boekingsnummer en reserveringsnummer hebt en dat ze snel iets voor je regelen.
Dus het is aan te raden om wel een print van je e-ticket mee te nemen.

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: BM Air reizen

#39 Bericht door carpediem » donderdag 03 april 2008, 03:55

China airlines weet ik zeker dat in de voorwaarden staat van internet booking je je creditcard moet tonen aan de balie.
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: BM Air reizen

#40 Bericht door jumbo » donderdag 03 april 2008, 05:00

carpediem schreef:China airlines weet ik zeker dat in de voorwaarden staat van internet booking je je creditcard moet tonen aan de balie.
Vlieg veel met CA nog nooit om gevraagd, als je boekt met een creditcard moet de eigenaar van de cc onder de reizigers zijn, dat is de enige restrictie

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: BM Air reizen

#41 Bericht door carpediem » donderdag 03 april 2008, 05:52

jumbo schreef:
carpediem schreef:China airlines weet ik zeker dat in de voorwaarden staat van internet booking je je creditcard moet tonen aan de balie.
Vlieg veel met CA nog nooit om gevraagd, als je boekt met een creditcard moet de eigenaar van de cc onder de reizigers zijn, dat is de enige restrictie

J
Juist, maar als er om gevraagd wordt moet je je creditkaart wel kunnen tonen.
pluk de dag (carpediem)

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: BM Air reizen

#42 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 03 april 2008, 05:58

carpediem schreef:
jumbo schreef:
carpediem schreef:China airlines weet ik zeker dat in de voorwaarden staat van internet booking je je creditcard moet tonen aan de balie.
Vlieg veel met CA nog nooit om gevraagd, als je boekt met een creditcard moet de eigenaar van de cc onder de reizigers zijn, dat is de enige restrictie

J
Juist, maar als er om gevraagd wordt moet je je creditkaart wel kunnen tonen.
Ik boek al jaren lang alle Thaise binnenlandse vluchten met mijn creditcard. Mijn vrouw en kinderen gaan altijd vooruit en ik volg dan later.
Mijn vrouw heeft nooit de vraag gekregen om de creditcard te tonen. Mogelijk ook omdat we lang van tevoren boeken en de betaling altijd reeds heeft plaats gevonden.
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: BM Air reizen

#43 Bericht door jumbo » donderdag 03 april 2008, 06:34

Wouter_Udon schreef:
Ik boek al jaren lang alle Thaise binnenlandse vluchten met mijn creditcard. Mijn vrouw en kinderen gaan altijd vooruit en ik volg dan later.
Mijn vrouw heeft nooit de vraag gekregen om de creditcard te tonen. Mogelijk ook omdat we lang van tevoren boeken en de betaling altijd reeds heeft plaats gevonden.
Need we say more??
Iemand anders tijdens het inchecken ooit om zijn cc gevraagd??
Vraag me nu af of ik ook mijn bankpas en -afschrift moet meenemen als je bancair betaalt, een kopie van de cheque of een kasbewijs van ontvangst :P :P

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: BM Air reizen

#44 Bericht door Kees » donderdag 03 april 2008, 07:06

Iemand anders tijdens het inchecken ooit om zijn cc gevraagd??
Ja, laatste keer in januari bij inchecken, EVAair, op schiphol. Had ticket gekocht met CC direct bij EVAair.
Ook vorig jaar bij China-air, ook op schiphol.
Niet klagen, maar dragen.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: BM Air reizen

#45 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 03 april 2008, 07:16

Kees schreef:
Iemand anders tijdens het inchecken ooit om zijn cc gevraagd??
Ja, laatste keer in januari bij inchecken, EVAair, op schiphol. Had ticket gekocht met CC direct bij EVAair.
Ook vorig jaar bij China-air, ook op schiphol.
En hoeveel tijd zat er tussen de boekingsdatum en de feitelijke vlucht?
Live your dream, don't dream your life.

Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen met reisorganisaties”