Beste eilanden in augustus gezien weersverwachting

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
RoelvanOsch
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: dinsdag 29 december 2015, 22:15

Beste eilanden in augustus gezien weersverwachting

#1 Bericht door RoelvanOsch » zondag 03 januari 2016, 11:43

Goedendag,

Wij willen dit jaar in augustus met ons gezin (met 2 kids van 15 en 14) naar Thailand. Na een rondreis naar Bangkok, River Kwai en Chiang Mai willen we nog 2x 4 dagen naar een 2-tal eilanden.

We willen dan verblijven in een resort aan een relatief rustige beach waar je lekker kunt snorkelen. Welke twee eilanden lenen zich hiervoor het beste gezien de weersvoorspellingen? We houden rekening met een (flinke) regenbui aan het einde van de dag (gezien het regenseizoen).

Bij voorbaat dank!

Groet Roel en Ilona

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Beste eilanden in augustus gezien weersverwachting

#2 Bericht door stevenl » zondag 03 januari 2016, 12:13

Maakt qua regen hele weinig uit of je naar de Golf van Thailand gaat of de Andaman Kust. Als het op de ene plek regent regent het meestal ook op de andere plek.

belangrijker is de wind, die beinvloed de watersport activiteiten, en die zijn op de eilanden belangrijk. En de windrichting is in die tijd van het jaar voor die activieiten beter in de Golf dan aan de Andaman kust.

RoelvanOsch
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: dinsdag 29 december 2015, 22:15

Re: Beste eilanden in augustus gezien weersverwachting

#3 Bericht door RoelvanOsch » zondag 03 januari 2016, 14:34

Dank Steven,

Klinkt logisch.... betekent dit dat je op de eilanden dan beter aan de oostkust kunt verblijven?

Gr. Roel

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Beste eilanden in augustus gezien weersverwachting

#4 Bericht door pong » zondag 03 januari 2016, 20:26

Jawel, DAN=onze zomervak. is Samui+co net wat beter. En dus stervensdruk, want er zijn ook nog Duitsers, Zweden, Fransen, Britten e.d. die ook allemaal juli/aug zomer vak. hebben. Elk foordeel hep se nadeel.
Als het enkel om strandluieren gaat )steve is een erkend duik/instrukteur) maakt het minder uit/zie zijn uitleg.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Beste eilanden in augustus gezien weersverwachting

#5 Bericht door stevenl » maandag 04 januari 2016, 03:42

RoelvanOsch schreef:Dank Steven,

Klinkt logisch.... betekent dit dat je op de eilanden dan beter aan de oostkust kunt verblijven?

Gr. Roel
Zoals gezegd, maakt qua regen heel weinig uit. Hangt er dus helemaal van af wat jullie willen doen.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Beste eilanden in augustus gezien weersverwachting

#6 Bericht door Jeanette » maandag 04 januari 2016, 05:04

Mag ik dan Koh Tao aanraden?
Koh Panang is in de droge tijd al moeilijk te doorsteken, het is bergachtig en er zaten enorme kuilen in de weg.
Het strand aan de noord-oost kant is prachtig maar door de slechte bereikbaarheid echt 'the middle of nowhere'.
Als ik daar regen en modder bij denk .... :happyno:

Koh Tao is heel gewild bij duikers en er is regelmatig bootverkeer met andere eilanden.

En als ik denk aan mijn eigen kinderen toen ze die leeftijd hadden dan zou/zal steeds verhuizen een heel werk zijn.

Daar komt nog bij dat je - als je ergens 2 dagen bent - soms in de buurt ook een zo te zien ideaal stekkie tegenkomt terwijl een verplaatsing naar een ander eiland weer een grote :?: gok blijft.
Prijs zegt ook niet alles in Thailand, soms is iets alleen erg duur omdat er overal kieren en openingen zitten en daarom de airco het prijzig maakt. :?

Maar veel plezier met de voorbereidingen verder.

[|)

vttje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: zaterdag 12 september 2009, 08:32

Re: Beste eilanden in augustus gezien weersverwachting

#7 Bericht door vttje » maandag 04 juli 2016, 19:17

Wij komen in de zomervakantie altijd naar Lamai op Samui. Om nou te zeggen dat het stervens druk is vind ik wat overdereven, ligt eraan waar je zit. Je kan er snorkelen bij Koh Taen en Koh Mudsum, dat zijn 2 eilandjes bij het zuiden van samui, met een taxiboot kan je er naar toe 1500 baht.
ook bij Crystelbeach(thongtakian) is het ook mogelijk te snorkelen maar niet zo mooi als op koh tao. Ik heb zelfs op lamaibeach voor Lamai jasmin hotel een klein koraalrif ontdekt.
Ik ben er met mijn 2 kids van dezelfde leeftijd toen een maand gezeten, het was heerlijk, ook gingen ze zelf met een busje naar Chaweng op onderzoek uit, prima te doen.
Succes

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”