Bezige Mieren.

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Bezige Mieren.

#1 Bericht door nbreeker » vrijdag 31 juli 2015, 03:02

Vanochtend vroeg regende het te hard om met beide honden te gaan lopen,dus zat ik op de waranda met beide honden te genieten van een kop koffie,en werden we lastig gevallen door een aantal vliegen dus heb ik de vliegenmepper ter hand genomen en er een stuk of tien naar het hiernamaals geholpen,normaal wip ik ze dan met de mepper de tuin in maar nu heb ik ze laten liggen nu in notime waar ze vandaan komen weet ik niet komt er een leger mieren aangerend en worden die relatief grote vliegenwrakken opgeruimd,eerst komt er 1 mier en die rent dan terug en dan komt er een hele brigade aangerend en gaan gelijk aan het werk.Grappig om te zien hoe dat werkt in de natuur.
Nu is het inmiddels negen uur en het regent nog steeds te hard,maar zakt het nog een beetje af gaan we alsnog er is geen onweer dus dat houd ons niet tegen.Maar het ziet er uit als een Hollandse dag met de gehele dag regen.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Bezige Mieren.

#2 Bericht door Hua Thale » vrijdag 31 juli 2015, 03:32

De grote regenbuien zijn zo te zien losgebrasten.
Het regend hier ook al dagen stevig dus boer en buitenlui kunnen weer met een gerust hart oogjes dicht doen.
Tweehonderdvijftig chauffeurs werkeloos met hun tankwagen maar wat maakt dat uit.

Mieren beesten hebben ook een hekel aan water meestal zie je ze alleen bij voedsel restanten of doden beestjes nu willen ze OOK graag hogere grond onder de voeten hebben.
Dus ook je huis is niet meer veilig op een gegeven moment.
Kleintjes zitten hier trouwens onder de tegels en al bij het straatwerk rondom het huis.
Moet volgend jaar weer eens een dagje voegen reparatie in de agenda plaatsen zodat ze een ander 'huis' moeten zoeken.

Kikkers komen ook overal en nergens vandaan zo met die nattigheid.
Van grote pad achtige tot die zwarty rode maar ook springkikkers van een centimeter die vrolijk een meter weg springen
Gelukkig geen slangen met regelmaat.

Oorlogsmieren uit de Mangoboom zijn op vakantie :clap:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Bezige Mieren.

#3 Bericht door nbreeker » vrijdag 31 juli 2015, 04:30

Hua Thale schreef:De grote regenbuien zijn zo te zien losgebrasten.
Het regend hier ook al dagen stevig dus boer en buitenlui kunnen weer met een gerust hart oogjes dicht doen.
Tweehonderdvijftig chauffeurs werkeloos met hun tankwagen maar wat maakt dat uit.

Mieren beesten hebben ook een hekel aan water meestal zie je ze alleen bij voedsel restanten of doden beestjes nu willen ze OOK graag hogere grond onder de voeten hebben.
Dus ook je huis is niet meer veilig op een gegeven moment.
Kleintjes zitten hier trouwens onder de tegels en al bij het straatwerk rondom het huis.
Moet volgend jaar weer eens een dagje voegen reparatie in de agenda plaatsen zodat ze een ander 'huis' moeten zoeken.

Kikkers komen ook overal en nergens vandaan zo met die nattigheid.
Van grote pad achtige tot die zwarty rode maar ook springkikkers van een centimeter die vrolijk een meter weg springen
Gelukkig geen slangen met regelmaat.

Oorlogsmieren uit de Mangoboom zijn op vakantie :clap:
Het zal gerust aan mij liggen maar wat hebben die tankwagenchauffeurs met die regen te maken,het is trouwens regenseizoen dus ook voor een tankwagen chauffeur geen verrassing dat het regent.Of wilde je wat te klagen te hebben Willem.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Bezige Mieren.

#4 Bericht door Hua Thale » vrijdag 31 juli 2015, 05:53

Het was een opmerking van een ander lid toen er erg weinig tapwater was nog niet zo lang geleden.
Dat is dus nu voor boer en buitenlui plus de stadslieden ook niet meer nodig.
Het komt gewoon weer of nog steeds uit de kraan.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Bezige Mieren.

#5 Bericht door nbreeker » vrijdag 31 juli 2015, 05:59

Hua Thale schreef:Het was een opmerking van een ander lid toen er erg weinig tapwater was nog niet zo lang geleden.
Dat is dus nu voor boer en buitenlui plus de stadslieden ook niet meer nodig.
Het komt gewoon weer of nog steeds uit de kraan.
Nu of ik ben zo dom of jij schrijf zo rottig maar ik kan er geen touw meer aan vast knopen maar dit is niet de eerste keer dat me dat opvalt.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Bezige Mieren.

#6 Bericht door Gardensafari » vrijdag 31 juli 2015, 06:33

nbreeker schreef:
Hua Thale schreef:Het was een opmerking van een ander lid toen er erg weinig tapwater was nog niet zo lang geleden.
Dat is dus nu voor boer en buitenlui plus de stadslieden ook niet meer nodig.
Het komt gewoon weer of nog steeds uit de kraan.
Nu of ik ben zo dom of jij schrijf zo rottig maar ik kan er geen touw meer aan vast knopen maar dit is niet de eerste keer dat me dat opvalt.
Blij toe.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Bezige Mieren.

#7 Bericht door nbreeker » vrijdag 31 juli 2015, 06:48

Gardensafari schreef:
nbreeker schreef:
Hua Thale schreef:Het was een opmerking van een ander lid toen er erg weinig tapwater was nog niet zo lang geleden.
Dat is dus nu voor boer en buitenlui plus de stadslieden ook niet meer nodig.
Het komt gewoon weer of nog steeds uit de kraan.
Nu of ik ben zo dom of jij schrijf zo rottig maar ik kan er geen touw meer aan vast knopen maar dit is niet de eerste keer dat me dat opvalt.
Blij toe.

"Blij toe" met wat als ik vragen mag.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Bezige Mieren.

#8 Bericht door Jeanette » vrijdag 31 juli 2015, 07:22

Gardensafari schreef:
nbreeker schreef:
Hua Thale schreef:Het was een opmerking van een ander lid toen er erg weinig tapwater was nog niet zo lang geleden.
Dat is dus nu voor boer en buitenlui plus de stadslieden ook niet meer nodig.
Het komt gewoon weer of nog steeds uit de kraan.
Nu of ik ben zo dom of jij schrijf zo rottig maar ik kan er geen touw meer aan vast knopen maar dit is niet de eerste keer dat me dat opvalt.
Blij toe.
nbreeker schreef:
"Blij toe" met wat als ik vragen mag.
Met de keuze die je geeft in jou - voor ons zo broodnodige - reactie. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Bezige Mieren.

#9 Bericht door Gardensafari » vrijdag 31 juli 2015, 07:43

Jeanette was me net voor.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Bezige Mieren.

#10 Bericht door Jeanette » vrijdag 31 juli 2015, 10:45

Hi hi, GTX bezem. :giggle3:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

N.B.schuw is sluw,en onzeker kennen we niet...

#11 Bericht door ron » vrijdag 31 juli 2015, 10:55

Tussen de meerderheden
loop ik
van hot naar her
Probeer ik
als een mier in een mierenhoop
in de massa op te gaan
Maar het individu ik
probeert door schuwheid
deze massa te ontduiken
Een daad door onzekerheid ingegeven
Maar uiteindelijk blijf ik
toch wie ik ben
een einzelganger

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 915
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: Bezige Mieren.

#12 Bericht door jodokus » zondag 02 augustus 2015, 16:52

nbreeker schreef:
Hua Thale schreef:Het was een opmerking van een ander lid toen er erg weinig tapwater was nog niet zo lang geleden.
Dat is dus nu voor boer en buitenlui plus de stadslieden ook niet meer nodig.
Het komt gewoon weer of nog steeds uit de kraan.
Nu of ik ben zo dom of jij schrijf zo rottig maar ik kan er geen touw meer aan vast knopen maar dit is niet de eerste keer dat me dat opvalt.

Dat ligt inderdaad volledig aan jou...
Toch wel...

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Bezige Mieren.

#13 Bericht door Jeanette » zondag 02 augustus 2015, 22:18

nbreeker schreef:Vanochtend vroeg regende het te hard om met beide honden te gaan lopen,dus zat ik op de waranda met beide honden te genieten van een kop koffie,en werden we lastig gevallen door een aantal vliegen dus heb ik de vliegenmepper ter hand genomen en er een stuk of tien naar het hiernamaals geholpen,normaal wip ik ze dan met de mepper de tuin in maar nu heb ik ze laten liggen nu in notime waar ze vandaan komen weet ik niet komt er een leger mieren aangerend en worden die relatief grote vliegenwrakken opgeruimd,eerst komt er 1 mier en die rent dan terug en dan komt er een hele brigade aangerend en gaan gelijk aan het werk.Grappig om te zien hoe dat werkt in de natuur.
Nu is het inmiddels negen uur en het regent nog steeds te hard,maar zakt het nog een beetje af gaan we alsnog er is geen onweer dus dat houd ons niet tegen.Maar het ziet er uit als een Hollandse dag met de gehele dag regen.
Dit is wel het draadje van NBreeker mensen, over de wonderbaarlijke en natuurlijke opruimdienst der mieren. :idea:
En in bijna 3 dagen zijn we geswitcht naar water - teveel of te weinig - per wolk, per tankwagen of per leiding en dat heeft misschien even geïrriteerd.

Trouwens NBreeker, het regent erg weinig in Nederland de laatste tijd, morgen 30 graden C 8-)

[8)

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Bezige Mieren.

#14 Bericht door Gardensafari » zondag 02 augustus 2015, 22:52

Jeanette schreef:
nbreeker schreef:Vanochtend vroeg regende het te hard om met beide honden te gaan lopen,dus zat ik op de waranda met beide honden te genieten van een kop koffie,en werden we lastig gevallen door een aantal vliegen dus heb ik de vliegenmepper ter hand genomen en er een stuk of tien naar het hiernamaals geholpen,normaal wip ik ze dan met de mepper de tuin in maar nu heb ik ze laten liggen nu in notime waar ze vandaan komen weet ik niet komt er een leger mieren aangerend en worden die relatief grote vliegenwrakken opgeruimd,eerst komt er 1 mier en die rent dan terug en dan komt er een hele brigade aangerend en gaan gelijk aan het werk.Grappig om te zien hoe dat werkt in de natuur.
Nu is het inmiddels negen uur en het regent nog steeds te hard,maar zakt het nog een beetje af gaan we alsnog er is geen onweer dus dat houd ons niet tegen.Maar het ziet er uit als een Hollandse dag met de gehele dag regen.
Dit is wel het draadje van NBreeker mensen, over de wonderbaarlijke en natuurlijke opruimdienst der mieren. :idea:
En in bijna 3 dagen zijn we geswitcht naar water - teveel of te weinig - per wolk, per tankwagen of per leiding en dat heeft misschien even geïrriteerd.

Trouwens NBreeker, het regent erg weinig in Nederland de laatste tijd, morgen 30 graden C 8-)

[8)
In het westen wellicht.
Verwachting Arnhem morgen: 32.
En overmorgen 22.
Het is me het land wel.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”