Klimaat in Juli/Augustus

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Robin11
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: maandag 29 juni 2015, 16:41

Klimaat in Juli/Augustus

#1 Bericht door Robin11 » zondag 05 juli 2015, 19:04

Hallo,

Van 22 Juli tot 17 augustus vieren wij onze vakantie in Thailand. Wanneer ik de weersverwachtingen van de afgelopen dagen bekijk zie ik alleen maar onweer en bliksem. Nu ben ik afgelopen jaar in indonesie geweest en weet daar van dat onweer vaak slechts een half uurtje per dag is. Hoe is dat in Thailand? We gaan naar Chiang mai, Bangkok en Phuket.

Groetjes

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Klimaat in Juli/Augustus

#2 Bericht door serpay » zondag 05 juli 2015, 19:20

wisselend maar je zult regelmatig een buitje krijgen.
soms een dagje regen maar ook mooie dagen, want ook in thailand is het weer niet te voorspellen.
maar veel plezier en geniet er van
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: Klimaat in Juli/Augustus

#3 Bericht door Rens » zondag 05 juli 2015, 20:12

Het weer, daar kun je boekwerken over volschrijven. Komt dat even uit want dat heeft het Thais meteorologisch instituut ook gedaan!

Per 24 juni hebben ze de volgende 3 maandelijkse weersverwachting uitgegeven;
http://www.tmd.go.th/en/3month_forecast.php

De verwachting is voor de maanden juli/augustus/en september dat de te verwachten hoeveelheid regen normaal zal zijn voor de tijd van het jaar en de temperaturen zullen iets boven het gemiddelde liggen. (effe rap er doorheen lezend)

Nu is dit natuurlijk een aanname waar je nog steeds alle kanten mee op kan omdat je niet kan bepalen wat normaal is, maar ik kan niets anders bedenken als antwoord op je vraag. De maanden Juli en Augustus behoren historisch gezien tot de natte maanden in Thailand, maar dat houdt niet in dat het continue dus maar regent.
http://www.tmd.go.th/en/climate.php?FileID=7

En bedenk eens de verhalen die je thuis kan vertellen dat je uit pure ellende langs de kant van de weg een regen-poncho hebt gekocht voor weinig en dat het toch wel heel bizar is dat het regenwater niet echt koud is en de temperaturen gewoon lekker blijven. :mrgreen:

Alle gekheid even aan de kant; Thailand wordt in die maanden overspoelt door toeristen, en dat zou echt niet het geval zijn als het dan altijd snertweer zou zijn. Voor de rest is het hetzelfde als overal op de wereld: Koffiedik kijken, 3 maandelijkse verwachtingen of niet.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Klimaat in Juli/Augustus

#4 Bericht door Jeanette » zondag 05 juli 2015, 20:26

En het eerste wat je opvalt - mij tenminste - is dat het grote licht om half zeven 's avonds uit gaat.

Je mist de lange lichte dagen van nu van Nederland.
Maar daar krijg je veel voor terug denk ik.

[|)

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”