Gouldamadine prachtige vogels uit Australie.

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Gouldamadine prachtige vogels uit Australie.

#46 Bericht door sawadikrap » zaterdag 22 maart 2014, 16:12

Heb inmiddels gezien dat er in 1 van de nestkastjes enkele eieren liggen.
Er hangen nog enkele nestkastjes die veelvuldig bezocht worden maar kan het niet goed zien, maar heb er een goed gevoel over.
Dus afwachten maar.

Robert. ;)

Sajan
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: vrijdag 14 februari 2014, 16:18

Re: Gouldamadine prachtige vogels uit Australie.

#47 Bericht door Sajan » dinsdag 08 april 2014, 15:28

Heb maandag 2 jonge goulds gekocht op de Sukumvit, ze waren nog in de jeugtrui maar volgens mij wel 2 mannen waar ik naar op zoek was.
Ik heb ze nog apart zitten maar over enkele dagen mogen ze bij de de andere goulds, hebben ze wat meer ruimte en mogen ze een pop uit zoeken.
Maar eitjes zal ik nog wel enkel maanden op moeten wachten.
Ben ook benieuwd wanneer ze vruchtbaar zijn, ze komen bij 2 poppen van 1 jaar te zitten en 2 poppen van 10 maanden.
De nieuwe mannen zijn ongeveer 6 maanden.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Gouldamadine prachtige vogels uit Australie.

#48 Bericht door RuudThai » dinsdag 08 april 2014, 17:07

Die zijn al vruchtbaar, mannen al na een maand of 4 à 5 maar poppen kun je beter mee wachten tot ze echt volgroeid zij, dus een driekwart tot één jaar, want anders heb je kans op legnood.

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Gouldamadine prachtige vogels uit Australie.

#49 Bericht door sawadikrap » woensdag 16 april 2014, 11:30

Sajan schreef:Heb maandag 2 jonge goulds gekocht op de Sukumvit, ze waren nog in de jeugtrui maar volgens mij wel 2 mannen waar ik naar op zoek was.
Ik heb ze nog apart zitten maar over enkele dagen mogen ze bij de de andere goulds, hebben ze wat meer ruimte en mogen ze een pop uit zoeken.
Maar eitjes zal ik nog wel enkel maanden op moeten wachten.
Ben ook benieuwd wanneer ze vruchtbaar zijn, ze komen bij 2 poppen van 1 jaar te zitten en 2 poppen van 10 maanden.
De nieuwe mannen zijn ongeveer 6 maanden.

Ben vorige week ook in deze zaak geweest en de jonge gould. gezien, maar toch niet gekocht.
Heb jongen van de gould. in de verschillende nestkastjes is het een drukte, hoor duidelijk de jongen maar wil de ouders niet storen.
Dus wat er uiteindelijk het nest uit zal komen weet ik niet, maar wel erg blij dat er jongen geboren zijn.
Verder 1 jong al wat groter van de zilverdiamant duif, het andere ei is na een tijd uit het nest gegooid.
En natuurlijk een paar zebravinkjes en rijstvogels die geen moeite hebben regelmatig jongen te hebben.
Maar toch een leuke hobby het hebben van vogels.

Robert. :thumbsup:

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Gouldamadine prachtige vogels uit Australie.

#50 Bericht door sawadikrap » woensdag 16 april 2014, 11:36

RuudThai schreef:Die zijn al vruchtbaar, mannen al na een maand of 4 à 5 maar poppen kun je beter mee wachten tot ze echt volgroeid zij, dus een driekwart tot één jaar, want anders heb je kans op legnood.

Bedankt RuudThai wist dat niet.
Jammer een man ( geel rood kop ) overleden, jammer want heb dus een pop die wat ik hoop al een nest heeft of dus zonder echtgenoot het moet doen.
Maar kan dus moeilijk checken of er al een nest is, want de nestkastjes zijn niet eenvoudig in te kijken.
Of wachten tot ik een man kan vinden.
Is het mogelijk dat de nu wit geel gekleurde pop ze heeft geen rode kop het met een andere man zou kunnen vinden in een totaal andere kleur ???

Robert. :)

Sajan
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: vrijdag 14 februari 2014, 16:18

Re: Gouldamadine prachtige vogels uit Australie.

#51 Bericht door Sajan » woensdag 16 april 2014, 14:21

Robert ik heb wel een lezerliner, dit is een camera waarmee je om een hoekje kunt kijken.
En wat betreft je pop die alleen zit daar kun je ook een andere kleur man bij zetten.

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Gouldamadine prachtige vogels uit Australie.

#52 Bericht door sawadikrap » woensdag 16 april 2014, 18:33

Sajan schreef:Robert ik heb wel een lezerliner, dit is een camera waarmee je om een hoekje kunt kijken.
En wat betreft je pop die alleen zit daar kun je ook een andere kleur man bij zetten.

Er is een groep gould. waarvan enkele een nest hebben, het zou dus best kunnen dat er al iets gebeurt is en er met een andere man contact is geweest.
Heb dus de gould niet apart maar in verschillende kleuren en geslachten bij elkaar met een hoeveelheid nest kastjes.

Dus benieuwd in de toekomst wat als alles goed gaat de jongen worden, maar zag in de dierenzaak in sukumvit road dat voor jongen op kleur komen dit ook al een tijd nodig heeft.
Want de jonge gould. in de dierenzaak hebben toen ik ze zag nog geen kleuren.

Robert. :)

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Gouldamadine prachtige vogels uit Australie.

#53 Bericht door sawadikrap » maandag 21 april 2014, 06:18

Gisteren zeer triest en begrijp niet waarom, twee jongen uit een nest gegooid van de gouldamadine redelijk groot maar nog geen veren,
En 1 jong waarvan de kop kapot gemaakt is.
Het andere jong weer in het nest gedaan ?
Eerst veel een duidelijk geluid dat er verschillende jongen in de nestkastjes waren, en nu zeer stil geworden.
Heb gedwongen in de nestkastjes gekeken waar ik in kon kijken, een nestkastje met 5 eieren.
Maar heb niet alle nestkastjes kunnen inkijken maar zie geen eieren of jongen ?
Dus ben bang dat er iets duidelijk mis is, is een groep van verschillende koppels bij elkaar zou het kunnen dat onder elkaar problemen zijn.
Reden waarom er twee jongen nu eruit gegooid zijn ?

Robert. :(

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Gouldamadine prachtige vogels uit Australie.

#54 Bericht door RuudThai » maandag 21 april 2014, 08:45

Je schreef eerder dat er een Gould man was doodgegaan. Dat kan de hele gemeenschap verstoren, bijv. een andere man kan dan meer zien in de pop die is overgebleven waardoor er een sneeuwbaleffect ontstaat en de diverse koppeltjes uit elkaar vallen. Wat effect geeft op de nesten zoals dat een nieuwe partner van een vogel met jongen die jongen niet wil en dus eruit gooit.
Het is ook een bekend feit met bijv. leeuwen, als een mannetjesleeuw wint van de oude leider en dus de nieuwe leider wordt, dan doodt hij de jongen van die vorige leider.

Een paar weken geleden lag er bij mij een jonge lovebird van anderhalve week oud op de grond, een beetje aangepikt, ik heb hem schoongemaakt en wat betadine op het wondje gedaan en toen teruggelegd in het nest, waar nog een jong lag. Ze leven nu allebei nog.
Het hoeft niet altijd expres te gebeuren, een jong kan ook per ongeluk uit het nest zijn gevallen en dat is denk ik in dit geval gebeurd.

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Gouldamadine prachtige vogels uit Australie.

#55 Bericht door sawadikrap » woensdag 23 april 2014, 10:26

RuudThai schreef:Je schreef eerder dat er een Gould man was doodgegaan. Dat kan de hele gemeenschap verstoren, bijv. een andere man kan dan meer zien in de pop die is overgebleven waardoor er een sneeuwbaleffect ontstaat en de diverse koppeltjes uit elkaar vallen. Wat effect geeft op de nesten zoals dat een nieuwe partner van een vogel met jongen die jongen niet wil en dus eruit gooit.
Het is ook een bekend feit met bijv. leeuwen, als een mannetjesleeuw wint van de oude leider en dus de nieuwe leider wordt, dan doodt hij de jongen van die vorige leider.

Een paar weken geleden lag er bij mij een jonge lovebird van anderhalve week oud op de grond, een beetje aangepikt, ik heb hem schoongemaakt en wat betadine op het wondje gedaan en toen teruggelegd in het nest, waar nog een jong lag. Ze leven nu allebei nog.
Het hoeft niet altijd expres te gebeuren, een jong kan ook per ongeluk uit het nest zijn gevallen en dat is denk ik in dit geval gebeurd.

Bedankt RuudThai, klopt niet lang geleden is een gele roodkop gouldamadine man overleden.
En inderdaad heb ik sneller voor mij nog niet te begrijpen agressie gezien, met de jongen eruit gooien maar was door verwondingen al overleden.
Het jong wat terug gelegd is in het nest leeft nog.
En toevallig vandaag een nest waar ik niet in heb kunnen kijken is weer geluid te horen van jongen, en 1 jong met veren is uit het nest.
Was zeer verbaast, zeker omdat een jong in tegenstelling met de verschillende andere koppels zeer lelijk is. ( grapje :giggle: ) ben er zeer blij mee.
Is gelukkig niet meer gebeurt jongen uit nest gegooid, en een paar nestkastjes heb ik niet kunnen in kijken dus wat er nog aan jongen zijn zou ik niet weten.
Maar jou ervaring dus met de lovebird die gelukkig dus leven zou zeer goed ook mijn probleem kunnen zijn geweest.
Echter de rust lijkt wedergekeerd, dus weer wat bijgeleerd.

Vriendelijk dank.

Robert. :)

Zacharias
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: maandag 17 maart 2014, 07:34
Contacteer:

Re: Gouldamadine prachtige vogels uit Australie.

#56 Bericht door Zacharias » dinsdag 19 augustus 2014, 08:28

Leuk hier die ervaringen en meningen te lesen van vogelliefhebbers. Ik zelf probeer het ook met gouldsamadinen en ondervindt erg veel vreugde aan hun kleuren, karakter en levenswijze. Bovendien heb ik nog diamantvinken, spitsstaartamadinen, kwartels en japanse meeuwen waar van ik eniges op Chatuchack gekocht heb. Inmiddels vele shops daar (pets r Us) waar je met een gerust hart kan kopen. Daar koop ik ook de kooien en het vogelvoer. Veel meer soorten en veel goedkoper.
Ook de vissen voor mijn drie vijvers koop ik daar zonder nadelige gevolgen. Ongeveer één keer per maand rijden we daar heen en af en toe heb ik wel eens een plaatsje vrij.
We hebben drie voilieren. De grootste is ongeveer 20 meter lang, 1,8 meter breed en 1,8 meter hoog en wordt momentaan bewoond door Diamantfinken, japanse meeuwen en chin. kwartels. In een als voiliere ingerichtet tuinpaviloentje vliegen goulds. Een beetje verstopt is de derde voiliere waar de spitsstaarten en sperlingspapagaaien (Forpus?) hun verblijf hebben.
Af te geven heb ik 4 kanaries; 2 goed zingende rode hanen, 1 zeer goed zingend haan die jammer genoeg maar één oog heeft en nog ééntje waarvan ik denk dat het een hen is. Buiten dat wil ik nog wel wat kwartels en japanse meeuwen verkopen. En, omdat ik er eigenlijk geen goede plek voor heb 2.1 van die dwergpapaaitjes.
Maar ook als iemand even wil kijken; van harte welkom; lilawadee resort bangsaray. de koffie is klaar maar bel even of we thuis zijn. 087 14 14 271.
En als iemand me verteld hoe hier foto´s te laden zijn zet ik er een paar kiekjes op.

Gebruikersavatar
paknampo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 342
Lid geworden op: woensdag 03 april 2013, 12:42

Re: Gouldamadine prachtige vogels uit Australie.

#57 Bericht door paknampo » dinsdag 19 augustus 2014, 12:26

Zacharias schreef:Leuk hier die ervaringen en meningen te lesen van vogelliefhebbers. Ik zelf probeer het ook met gouldsamadinen en ondervindt erg veel vreugde aan hun kleuren, karakter en levenswijze. Bovendien heb ik nog diamantvinken, spitsstaartamadinen, kwartels en japanse meeuwen waar van ik eniges op Chatuchack gekocht heb. Inmiddels vele shops daar (pets r Us) waar je met een gerust hart kan kopen. Daar koop ik ook de kooien en het vogelvoer. Veel meer soorten en veel goedkoper.
Ook de vissen voor mijn drie vijvers koop ik daar zonder nadelige gevolgen. Ongeveer één keer per maand rijden we daar heen en af en toe heb ik wel eens een plaatsje vrij.
We hebben drie voilieren. De grootste is ongeveer 20 meter lang, 1,8 meter breed en 1,8 meter hoog en wordt momentaan bewoond door Diamantfinken, japanse meeuwen en chin. kwartels. In een als voiliere ingerichtet tuinpaviloentje vliegen goulds. Een beetje verstopt is de derde voiliere waar de spitsstaarten en sperlingspapagaaien (Forpus?) hun verblijf hebben.
Af te geven heb ik 4 kanaries; 2 goed zingende rode hanen, 1 zeer goed zingend haan die jammer genoeg maar één oog heeft en nog ééntje waarvan ik denk dat het een hen is. Buiten dat wil ik nog wel wat kwartels en japanse meeuwen verkopen. En, omdat ik er eigenlijk geen goede plek voor heb 2.1 van die dwergpapaaitjes.
Maar ook als iemand even wil kijken; van harte welkom; lilawadee resort bangsaray. de koffie is klaar maar bel even of we thuis zijn. 087 14 14 271.
En als iemand me verteld hoe hier foto´s te laden zijn zet ik er een paar kiekjes op.

Kijk hier even succes. :thumbsup:

http://www.thailandforum.nl/viewtopic.p ... 1#p8171654

Gr.

Zacharias
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: maandag 17 maart 2014, 07:34
Contacteer:

Re: Gouldamadine prachtige vogels uit Australie.

#58 Bericht door Zacharias » zaterdag 27 december 2014, 05:30

jvs schreef:Niet helemaal op topic maar ik vraag me af of er forum leden zijn die misschien vogels of andere dieren willen ruilen?
Wij hebben nu oa.sierkippen,legkippen,eenden,kalkoenen,konijnen,postduiven,kroppers,pauwstaarten,
tuimelaars,zebraduifjes,diamantduifjes,tortelduiven,engelse grasparkieten,regenboog grasparkieten,kwartels, forpus parkieten en koeien.
Het is volgens mij beter om dieren bij een particulier te vinden want sommige dieren winkels hier of Chatuchak leveren nog wel eens zieke dieren.
Hey jvs, als er nog iets te ruilen valt; graag. Ik ben op zoek naar een koppeltje Forbus Parkieten. Ik wil wel gewoon betalen maar ook ruilen tegen Lovebirds en/of Gouldsamadinen.

Sajan
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: vrijdag 14 februari 2014, 16:18

Re: Gouldamadine prachtige vogels uit Australie.

#59 Bericht door Sajan » dinsdag 01 december 2015, 12:08

Wie weet er een vogeldokter in Pattaya.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Gouldamadine prachtige vogels uit Australie.

#60 Bericht door prajak » dinsdag 01 december 2015, 14:37


Plaats reactie

Terug naar “Natuur”